fredag, januari 26, 2007

Sjukt...

Bara några kilometer bort mördades 8-åriga Tobias.
Och än en gång en psyksjuk man som utförde dådet.
Vad kan man säga. Det behövs folk inom vården! Så enkelt är det!
Jag har haft tur som hamnat i behandling, men det tog sin tid. Fick vänta i 1½ år från att jag skrevs upp på väntelista för psykolog till det att jag fick min första tid. Mycket hann hända innan dess, men tack och lov fick jag hjälp från annat håll, såsom familjen och vänner när det väl behövdes. Och mig själv, hittade en väg att bearbeta allt på ett effektivt sätt. Det gör mycket. Det jag får hjälp med nu ligger längre tillbaka i tiden - och hur blir man av med så gamla känslor..
Det handlar inte om att psykvården gör ett dåligt eller bra jobb, det handlar om att de behöver dels mer pengar och dels fler människor som jobbar där, utbildade sådana. Så det är vad vår nya regering måste satsa på. Inga fler ska behöva sätta livet till.

Och så för min egen del..tja, jag såg den nya filmen "Rocky Balboa" häromdagen. Den gamle räven höll några tal som berörde. Det här sa han till sin son:
"Let me tell you something you already know. The world ain't all sunshine and rainbows. It is a very mean and nasty place and it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't how hard you hit; it's about how hard you can get hit, and keep moving forward. How much you can take, and keep moving forward. That's how winning is done. Now, if you know what you're worth, then go out and get what you're worth. But you gotta be willing to take the hit, and not pointing fingers saying you ain't where you are because of him, or her, or anybody. Cowards do that and that ain't you. You're better than that!"
Något för mig att läsa om och om och om igen....

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida