tisdag, maj 08, 2007

Känslomässig betydelse

Går som de flesta vet hos psykolog.
Det kommer upp mycket, relationer under barndomen, särskilt till föräldrar som ska ha påverkat hur mina relationer ser ut idag. Och vad man ger det för betydelse.
Vad betyder det? En känslomässig betydelse.
Jag kan inte få till det. Alltså visst finns det, men liksom, hur hittar man den här betydelsen. Är det i form av en känsla. "Hur känner du för det?". JAg vet inte. Och det svåra är också just det, att veta vad man känner.

Hur vet man vad man känner? Har det lilla bekymret att inte kunna sätta ord på vad som känns. Ibland så vet jag väl att jag blir arg, känner hur ansiktet hettar och det liksom bultar i pannan. Och hur jag liksom vänder det inåt. Men andra känslor liksom, kan säga att jag känner när folk betyder mycket för mig. Men kan inte avgöra eller säga att jag älskar någon sådär. Visst har jag varit förälskad, men har jag varit kär? Jag har varit redo att bli seriös och flytta ihop och så, men var det en bekväm lösning bara?

Men som sagt, hur hittar jag den där känslomässiga betydelsen för saker och ting, inte bara den koppling som finns mellan nu och då, utan allt annat. Hur hittar jag nytt? Hur tar jag mig ur det skal som bildats runt mig?

Som jag skrev till Josefin igår, det är i botten av brunnen man är, djupet varierar från dag till dag, timme till timme.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida