tisdag, maj 08, 2007

Bingo Bingo Bingo

Ja vad kan man säga
Så går det
Tjejen gjorde helt rätt, och Bingo, FYI så innebär ansvarig utgivare att du ska ha koll på vad som publiceras i din tidning. Bryter man mot ett kontrakt så får man stå för följderna. Att du sen var upptagen med att göra kass TV eller vad du gjorde under tidpunkterna är i sanning ointressant.

Blev för övrigt uppringd av en väldigt trevlig tjej som ville sälja mig en prenumeration av Slitz. Mitt svar var ett vänligt nej tack. Hon fråga mig vad jag tyckte om tidningen och dess förändringar. Och i sanning så kan jag väl säga att förändringarna är inte nåt man tänker på i en sån tidning. Stämpeln finns där. Nån bra artikel finns det, i bästa skjutjärnsjournalistisk stil, men resten är alldeles för grabbigt och ytligt för att funka i min värld. Reklam får jag nog av på TV. Och bilderna som finns där, nä - de tilltalar mig inte. Har lite svårt för plasttjejer.

De som vill ställa upp på bilder får gladeligen göra det, och de förtjänar inte all skit som de får efteråt. I dagsläget borde de veta konsekvenserna av det hela, det har ju skrivits spaltmeter om det i våra "seriösa" kvällstidningar. De har väl fördelen också att efter allt photoshoppande så lär man inte kunna känna igen dem när de är "vanliga". Som en kompis noterat, att det tydligen är meningen att opererade boobs SKA se opererade ut för att funka i branchen, så orealistiskt som möjligt. Jag bara undrar: WTF?!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jo, som Emma kommenterade, det var i sanning den förnedrande texten som fick henne att stämma tidningen. Men påpassligt att det blev ett kontraktsbrott :)
Och AK, visst är den självironisk och kan driva med det allra mesta, lite småkul i senaste numret (som jag fått gratis eftersom de försökt ragga upp mig som prenumerant igen) där en bonnläpp besöker Stureplan, men jag känner att den inte faller mig i smaken längre. Det är som att titta i en Hobbexkatalog, det är så mkt där det ska säljas grejer så näj säger jag. Näj näj näj. Jag kommer fortsätta inhandla det nummer där årets 100 sexigaste kvinnor listas, det har blivit nåt av en traditon, tror jag har 10 års nummer i arkivet av just de listorna.

Etiketter: , ,

2 kommentarer:

Klockan maj 08, 2007 4:16 em , Anonymous Anonym sa...

Det roligaste med hela Bingostämningen tycker jag ändå är att tjejen beslutade sig för att stämma honom för att texten var nedvärdernade och inte just för att bilderna återpublicerats.

Vi blondiner är smarta vi :-)

 
Klockan maj 08, 2007 6:12 em , Anonymous Anonym sa...

Slitz är faktiskt en rolig tidning att garva åt. som tidsfördriv betraktat. Där står ganska mycket roligt, och den görs helt klart med humor och glimten i ögat.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida