tisdag, april 17, 2007

Bittra gubbar och snabba turer

Så då går man på en söka-jobbkurs. Få se om det får mig att få lättare att skicka ansökningar till jobb. Det svåra är ju fortfarande att jag inte vet vad som passar mig och vad jag klarar av att jobba med. Är jag stresstålig? Fan vet...
Nåväl, på denna kursen - idag var andra dagen - så är det mest äldre herrar, en kvinna som är ungefär i min ålder, uppskattar jag i alla fall.

Herrarna är nästan som de dära jönsiga typerna i klassen som aldrig kunde hålla tyst och drog massa uppmärksamhet till sig. Som idag var det en som mitt i allt plockade fram sin kamera. Bullrig man med finlandssvenskt uttal och bitter attityd. Detsamma gäller en annan som nog är väldigt inrutad och rasistisk. De säger vad de vill och som inte liksom hör hemma i diskussionerna. De två invandrarna - en kille från Etiopien och en från Irak - försöker hänga med i diskussionerna så gott det går, men sorl från de två som hörs mest gör det nog inte så lätt.

Idag begav jag mig som snabbast till Nässjö för att lämna in en ansökan på en jobbannons som egentligen gick ut igår. Men jag kände väl att man kunde testa i alla fall, och det gick bra för honom som tog emot mig. Snabbt tog jag mig tillbaka till stationen och tog nästa tåg hem. Väl inne i Jkpg ringde det på mobilen, som självklart dog batteridöden, hann i alla fall se att det var från jobbet det ringde. Lyckades komma in hos S för att låna hans telefon - att de inte har nån på AMS är ju beige!

Cykla sedan runt till ett par ställen på Solåsen och lämnade in ansökan, lite sådär i förbifarten liksom. Bäst att släng ut krokar överallt. A-kassan räcker inte så länge liksom. Nu måste jag hitta jobb, dax att få igång hobbies - främst då fotograferingen. Börjar känna lite sug.

Igår blev det dessutom ett besök vid vår flygplats, hos M & M :) Trevligt värre, lovade i ett svagt ögonblick att hjälpa till med lite trädgårdsarbete medelst gräsklippning. Fåse hur det går *s* Är väl lite så att jag saknar sånt göromål efter stugan. Kul att sitta o babbla, även om jag nog inte var så nyttig mot kroppen så länge som jag satt i solen. Men blekfis är man inte längre i alla fall.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida