onsdag, februari 15, 2006

Champinjonerna återvänder

Eller som det faktiskt heter "Return of the Champions" med Queen+ Paul Rodgers. Skaffade dvd'n idag i väntan på lunch. Och visst plockar den fram känslan, till och med lite mer än så från giget i Globen i våras. Dock känns det som att mr Rodgers publikkontakt är lite sisådär, i majoriteten av närbilderna så står han med slutna ögon när han sjunger. Lite halvtrist. Sen är det så att Brian och Roger börjar se lite gamla ut, särskilt Roger. Men som sagt, kul att höra på, nostalgin flödar och det är bra stämning i publiken. Såg också Michelle, en tjej som också var på Globen-spelningen. Hon var en nittonåring från Norge och åkte med under hela turnén, hon var på samtliga Europaspelningar och skulle även till Japan. Hon hade inga pengar, så hon liftade från stad till stad. Här hade vi en tjej som liksom gav järnet för att hänga med sina idoler under deras turné. Och i början av augusti omkom hon i en arbetsplatsolycka. Jag minns henne väl, hon satt vid entrén till Globen när jag kom dit, och hon stod längst fram vid catwalkens slut under spelningen. Så när jag läste i Brians soapbox att hon dött så blev jag rätt ledsen. Jag visste i alla fall vem det var liksom.

Idag var det träning, armarna som fick jobba. Efter det blev det lunch på Meza med Hacke. Gott käk de har där. Inte så mycket annat som har hänt här annars. Lugnt och stilla måste jag väl säga, fick ordning på min stereo, högtalarsladdarna satt lite skumt. Men nu är det i så gott skick som det går att få det. Ljudet alltså. Fåse vad som händer i morron, med lite tur jobb. Lite taskigt att önska att folk blir sjuka, men vad kan man göra. Behöver pengar ju. I värsta fall får jag väl arbeta på min födelsedag, men det har jag gjort förr, och 31 är i sanning inte så mycket att fira. Jzi ringde återbud idag, så jag kan nog skjuta på hela alltet för att få säkrat att kunna jobba då. Det är ju löningsfredag då, så det kan bli att göra på jobbet liksom. Om inte annat så blir det firande på lördagen i alla fall, utgång på löningslördag, det är folk ute då ju ;)

Back to TV, Simpsons nu, Scrubs härnäst. Sen BB och slutligen OC. Helkväll alltså :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida