söndag, februari 12, 2006

Öl och Sällskapsresan

Gääsp! Att man ska vara sån att man vaknar så sabla tidigt när det vart fest. Nåja, betyder väl att jag kommer sova inatt i alla fall, så får vi hoppas.
Jobbade i fredags efter ett stadigt benpass på gymmet, kan säga att jag inte känt av det faktum att man har ett arsle som efter det. Konstigt, för sån träningsvärk fick jag aldrig på tiden i Eksjö. Nåja, det ska fortsätta tränas där, så damerna på Harrys har nåt att nypa på ;)
Jobbade igår också, och som i fredags var det strul med de förbaskade kortterminalerna. Nåja, tur att jag är en rätt så lugn person och inte stressar upp mig för det. Det tar sin tid och får så göra. Är kunderna gnälliga så är det deras problem. Därmed basta!

EFter jobbet cyklade - japp, du läste rätt - cyklade jag hem för att vila lite. Och efter piffning kom Jimp och plocka upp mig och det bar av till pizzeria Crystal. Kycklingpizzan där är RIKTIGT smarrig. Satt och flinade åt menyns alla särskrivningar. Ser inte så proffsigt ut direkt.
Jag drack min vanliga öl och Jimp sin sprit med juice. Så kollade vi Sällskapsresan. Ett sant mästerverk i svensk film. Så jäkla bra helt enkelt. Den följdes av några Kalle Anka och Tom och Jerry filmer, samt även Kalles Jul, men där såg vi bara Ferdinand. Sen lyssna vi på lite klassiska låtar, bland dem Trance Dance "You're gonna get it". Snacka att man fick minnen, den stuffa man ju runt till på mellanstadiediscon :)

Ut på Harrys fanns det ganska gott om tjejer, några var rätt så flirtiga och så. Men jag fick liten smärtdos av att M - mitt ex alltså - var där. Så vi pratade. Och konversationen kom in på att jag berättade att jag börjat träna.
M: Jasså, var nånstans?
Jag: Friskis
M: Då kanske vi ses där
Jag: Nja, brukar träna ganska tidigt
M: Jag tränar nån gång efter fyra
Jag med menande blick: Jag vet
Därmed var konversationen slut. Det var i april det tog slut mellan oss, men det är fortfarande jävligt jobbigt att träffa henne, och så har hon träffat nån ny kille också. Av en ren tillfällighet lyssnade jag på ett band där Gary Moores "Still got the blues" var med, och aldrig har den känts så sann för mig som då.
Nåväl, då är det dagen efter, inte så farligt bakis är jag. Så lite frukost och sen kanske en sväng ut för promenad.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida