torsdag, december 11, 2008

Ledsen

Jo, det är just det jag är nu. Faktiskt väldigt ledsen till och med.
I måndags så tog jag steget att sätta punkt för en vänskap med L, som jag ju känner rätt så starkt för. Men då känslorna inte är besvarade, och då det känns som jag liksom hamnar i läget att jag får nöja mig med det jag får, och tacksamt ta emot det utan att få särskilt mycket så kändes det som det enda rätta att göra.

Om kontakten kommer återupptas längre fram i tiden när det blivit någon form av balans kan jag inte sia om. Det handlar väl mycket om vad det blir för ansträngningar från hennes håll. Jag känner att jag gjort mitt nu i alla fall.

Det som är skönt är att även om jag är ledsen så har jag i alla fall grepp om det. Det har fått en känslomässig betydelse, som psykologen pratade om så mycket under de fem år jag gick dit. Så även om det är ett sorgligt beslut så är det i alla fall bra för min personliga utveckling. Få väl se om det leder till att jag hittar någonstans vad relationer beträffar annars också. Någon att krama på så här års vore ju inte fel direkt...

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Klockan december 11, 2008 8:47 fm , Anonymous Anonym sa...

Kramar får du ju på jobbet varje dag! Och som svar på din kommentar i min blogg så; JA - du är skitsnäll! Ses i eftermiddag, min vän.
Kram Isinge ;)

 
Klockan december 12, 2008 1:12 fm , Anonymous Anonym sa...

Älskade vän!
Du är en jättefin människa och det finns nån för dig där ute som kommer att ge dig alla kramar du vill ha när ni hittat varandra.
Världen är ju bra stor och jag lovar att det finns en för alla;)

Skickar en bamsekram iaf.
/Bea

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida